نحوه نصب و راه‌اندازی برنامه ETABS 2016 ارائه راهکارهایی جهت افزایش سرعت اجرا

در این ویدئوی 5 دقیقه ای نحوه نصب برنامه ETABS 2016 آموزش داده شده است.

عبارت CSi  نام یکی از شرکت های تولید کننده نرم افزارهای تخصصی عمران است که همه ی مهندسین عمران با حداقل سه نرم افزار معروف آن آشنا هستند. نرم افزارهایی مانندETABS ، SAP2000 و SAFE از نرم افزارهای مفید این شرکت هستند که در ایران طرفداران زیادی دارند و اکثر مهندسان برای طراحی و محاسبات در پروژه های خود بسته به نوع آن از این نرم افزارها استفاده می کنند.

برنامه ETABS  حاصل 40 سال مطالعه و توسعه بوده و حیطه کاربرد آن تحلیل سه بعدی قاب های ساختمانی و طراحی عضوهای قابی و عضوهای پوسته ای دیوار برشی است. نسخه های این برنامه در دهه 90 به نام ETABS90 و پس از آن به نام ETABS2000 نامگذاری شده است. نسخه 9 این نرم افزار از پرکاربردترین نسخه های مورد استفاده در ایران می باشد که اکثر مهندسین به کار با این نسخه آشنایی خوبی دارند. لیکن به سبب محدودیت های آیین نامه ای که در این نسخه قدیمی وجود دارد، استفاده از آن در آینده ای نزدیک امکان پذیر نبوده و بایستی از نسخه های بالاتر این برنامه استفاده شود. برای دیدن آخرین نسخه این نرم افزار و اخبار مربوط به این شرکت می توانید از https://www.csiamerica.com استفاده نمایید.

برنامه ETABS در 3 سطح Plus، Nonlinear و Ultimate توسط شرکت CSi عرشه شده است. تمام نسخه های برنامه دارای گرافیک Direct X هستند. در برنامه نویسی گرافیکی برای بازی ها، یکی از APIهای معروف و پرکاربرد Direct X مایکروسافت است. این واسط برنامه نویسی شامل دستورات و توابعی است که خلق افکت ها، سایه، حرکات، نورپردازی، تخصیص بافت به شبکه ای از نقاط اجسام و …. را ساده تر می کند.